zaterdag 25 augustus 2012

Sending you Oceans of Love

Hallo allemaal,

Vandaag wil ik jullie graag een gelkaart laten zien. Deze kaart had ik gisteren op het Copic Marker Benelux blog gepost. Een stap voor stap beschrijving staat in de Magnolia Ink nr. 3/2012. Je hebt hiervoor een gripzakje en gel nodig. Ik heb blauwe haar gel (in een statube) van de Hema gebruikt. 
Een tip voor als je ook een gelkaart gaat maken: doe er niet te veel gel in!! Als de kaart staat "zakt "de gel naar beneden!!

Voor mijn verjaardag (6 aug.) heb ik een fototent gekregen van mijn zoon en schoondochter. Ik ben er zoooooooooooo blij mee!!!! Voor het eerst dus foto's met de fototent gemaakt!! De kleur komt nu echt over zoals de kaart is ;-))

Dit keer heb ik een andere formaat kaart gemaakt als anders. Deze kaart is 19,5 x 15 cm. De basis van de kaart is gemaakt met Color Core Cardstock Blue Belle, Latte en Snowflake. Het dessinpapier komt uit 2 blokjes van de boekenvoordeel winkel. Al het papier is aan de randen bewerkt met Distress Ink Vintage Photo.


Deze superleuke zeemeermin en de schelp zijn van Make it Crafty. Ik heb 2 digi's samengevoegd: Siren of Pearls en Clam Shell. Het afdrukje heb ik uitgestanst met een Nestabilitie Labels Twenty-Two. In het midden van de kaart zie je nog een stukje van de borderpons van Fiskars -Boundary waters-.


De bloemen zijn van Wild Orchid Crafts en het blauwe toefje boven de strik van Magnolia. Nog wat schelpen, 2 parelhartpinnen en blaadjes van Marianne Design (creatables LR0192) erin gestoken. Het lint heb ik gekleurd met B01.


Het flesje heb ik bij Doe@ding gekocht. Hier heb ik hele kleine schelpjes ingedaan, die heb ik ooit op een beurs gekocht. Tussen de bloemen zie je nog net wat van de wit/blauwe druppels (chandeliers van Magnolia). Het witte takje achter de bloemen is een creatable van MD LR0192). Op de bloemen natuurlijk weer wat glitters.............Stickles Diamond.



De tekst is van Sandra (Sandra's Scrapsshop). Deze kan je bij haar kopen met een onwijs leuk patroon van een schelp. Ik heb de tekst zelf in Word gemaakt zodat ik het kon uitstansen met een Shapeabilitie Ribbon Banner. Het blauw heb ik gekleurd met B00. Het hart is een Doohicky van Magnolia -So Wrapped Lovely-.
De zeester op het hoekje heb ik gemaakt met een creatable van MD LR0232. Daarop een parelbloem. Hier en daar heb ik nog wat plakparels van JoyCrafts bevestigd. De prachtig goudkleurig zeester bedel heb ik bij Ria gekocht.


De copics die ik gebruikt heb:
Huid: E11-21-000-0000
Haar: YR27-YR24-Y26-Y15-Y21-E50
Ogen: B02-00
Lippen: E04
Blauw: B02-01-00-000-0000
Strik in haar B02-0000
Schelp: E53-51-50

Naar aanleiding van de opmerking van Mariska op het Copic Marker Benelux blog heb ik deze foto nog toegevoegd. Van tevoren wist ik niet dat de gel zo zou gaan 'zakken'. Maar..........zo ziet de kaart er dan uit als de gel een paar dagen heeft gekregen om te zakken (vind ik persoonlijk heel erg jammer,als de gel 'verdeeld' blijft vind ik mooier):

 

Ik ben weer heel benieuwd hoe jullie de kaart vinden! Altijd leuk om jullie reactie te lezen ;-))
Bedankt voor jullie bezoekje en ik wens jullie nog een hele fijne dag!!


              Veel liefs,
             Frouwkje.

15 opmerkingen:

Brenda zei

hoi hoi. je kaart is super gaaf! heel mooi met die gel. en totaal is je kaart ook helemaal super!
groetjes Brenda

Unknown zei

Wat een pracht kaart Froukje en wat super gedaan met die gel het is weer een wonderschoon kaartje

Liefs Nellie

Marjan zei

Ik vind het geweldig !!
Wil zelf ook al een tijdje zo'n kaartje maken, maar heb nog geen geschikte zakjes kunnen vinden waarvan ik zéker weet dat ze dicht blijven. Het zou zonde zijn als de gel er uit komt als je kaart klaar is.
Heb jij een tip welke gripzakjes goed zijn ?

Groetjes, Marjan

Tineke zei

Wauw wat weer een schitterende kaart Frouwkje, gave kleurtjes!

Groetjes Tineke

Diana zei

Hij is prachtig Frouwkje, zo'n kaartje staat ook nog op mijn to-do lijstje.
Groetjes Diana.

Frouwkje zei

Hoi Marjan,
Volgens mij is ieder gripzakje wel goed. Je duwt de gel naar beneden, weg van de sluiting. Je vouwt het zakje met de sluiting naar de achterkant van je afdrukje en dit heb ik goed vastgeplakt. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Liefs, Frouwkje

Ans Gilbert zei

Hallo Frouwkje,
Wat super..is je kaartje en zó leuk met die gel..mooi ingekleurd..mooie combinatie van kleuren..dus helemaal.. SUPER..

Fijn weekend, groetjes Ans

CARDS BY JOL AND ART BY JOL zei

geweldig mooi kaartje.

groetjes jolande

Chantal zei

Jaaaaaaaaaaaaaa, geweldig gaaf heb je deze gemaakt Frouwkje! En ik ben ook verslaafd aan gelkaartjes en die van jou is echt beeldschoon! Lieve groetjes, Chantal

Corrie zei

Ohhh wat een geweldig mooi kaartje Frouwkje
die kleuren en al die mooie details....prachtig!!
Groetjes Corrie

Riet zei

Wat een prachtige kaart Frouwkje.

Liefs Riet.

Wil zei

Wat een SUPER gaaf kaartje.
Echt hartstikke mooi!!!!!

Groeten WIL

Sandra zei

erg leuke kaart mooie kleuren
gr sandra

Jolanda zei

Een schitterend mooi kaartje SUPER een echte TOPPER enne beterschap.

Groetjes jolanda

Kim zei

O wauw! Wat is ie weer gaaf! Werkelijk weer een schitterende creatie. Prachtige kleuren en details.

Groetjes Kim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...